Syksy on edennyt pitkälle ja joulukin jo lähenee. Kauklahti Seuran syksy alkoi Kauklahti-päivällä, joka keräsi mukavasti väkeä 23.8. Kauppamäelle sään epävakaisuudesta huolimatta. Sitä edeltänyt Kauklahden Kylälehti jaettiin alueen jokaiseen kotiin (paitsi ei mainoksia kaipaaville) ja lehti sai paljon myönteistä palautetta. Vastaava lehti tehdään taas ensi kesänä.
Vuoden Kauklahtelainen
Kauklahti -päivä toteutetaan ensi
elokuussa ja tuolloin valitaan vuoden kauklahtelainen henkilö, ryhmä tai teko.
Tiedotamme Vuoden kauklahtelaisen nimeämiskäytännöstä ja valintaperusteista
vielä tarkemmin vuoden alkupuolella. Tämän vuoden kauklahtelaiseksi valittiin Tamara
Waltzer ja Olavi Waltzer. Molemmat ovat
olleet Kauklahdessa vuosikymmenten ajan keskeisiä henkilöitä ja monessa mukana.
Valitettavasti vain vähän ennen Kauklahti-päivää saimme tiedon Tamara Waltzerin
menehtymisestä. Tästä syystä kunniakirjan luovutus tapahtuu erillisessä
tilaisuudessa joulukuussa Olavi Waltzerille ja omaisille.
Mankin junaliikenne
Järjestimme Mankin junaliikenteestä keskustelutilaisuuden
3.11. ja paikalla oli reilu parikymmentä lasilaaksolaista sekä HSL:n
liikennesuunnittelija Markus Elfström. HSL:n hallitus on juuri linjannut, että
liikenne lakkaa Mankissa vuonna 2016 vain, mikäli alueelle ei ole osoittaa asuntorakentamisen
riittävää tehostamista. Aiemmin päätös oli lakkautuksen suhteen ehdottomampi. Nyt
me Kauklahti Seurassa aiomme aktivoida kaupunkia, jotta Mankin ja Luoman sekä
kehä III:n alueen asuntorakentamispotentiaali selvitettäisiin ja otettaisiin
käyttöön.
Lisätietoja ratasuunnitelmista
Espoon kaupunkiradan liikennöintiselvitys löytyy täältä. Mankin ja Luoman asemia on käsitelty luvuissa 6 sekä luvuissa 7.2 ja 7.4.
Tekstissä viitataan raportteihin "Liikenteellinen ja ratatekninen selvitys Espoo-Kirkkonummi lähijunaliikenteen kehittämisestä" (RHK 2009) ja "Rantaradan Helsinki-Turku ratatekninen ja liikenteellinen selvitys" (RHK 2008).
Nuo raportit ovat luettavissa Liikenneviraston nettisivuilta täältä sekä täältä.
Espoon kaupunkiradan liikennöintiselvitys löytyy täältä. Mankin ja Luoman asemia on käsitelty luvuissa 6 sekä luvuissa 7.2 ja 7.4.
Tekstissä viitataan raportteihin "Liikenteellinen ja ratatekninen selvitys Espoo-Kirkkonummi lähijunaliikenteen kehittämisestä" (RHK 2009) ja "Rantaradan Helsinki-Turku ratatekninen ja liikenteellinen selvitys" (RHK 2008).
Nuo raportit ovat luettavissa Liikenneviraston nettisivuilta täältä sekä täältä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti